В Україні шахраї вигадали новий спосіб ошуканства через WhatsApp

В Україні шахраї не стоять на місці і дедалі частіше вигадують нові способи обману. Один із таких нових методів ошукування використовують на платформі OLX за допомогою месенджера WhatsApp.

Шахраї, які використовують для своїх махінацій технології, основний наголос роблять на шкідливі програми та сайти-дзеркала. Злочинці практично відкрито сподіваються на нашу неуважність, тому приваблюють усілякими обіцянками.

Буквально через п’ять хвилин після публікації оголошення, шахраї пишуть клієнту в особисті повідомлення WhatsApp, де спочатку питають чи можлива доставка Новою Поштою. Навздогін до повідомлення відправляють якесь посилання, в адресі якого значиться найменування сервісу OLX, а також слово getsafepay і нібито номер транзакції.

Ще один із методів обману шахраї використовують за допомогою ПриватБанку. Питають, чи буде зручна оплата онлайн-переказом через банк, адже у них «картка ФОП і стоїть ліміт на переведення з картки на картку». Хоча ліміт на переведення можно змінити, а гроші з картки ФОПа можно перевести на основну картку, а потім продавцеві. Після чого шахраї кидають посилання, в якому знову фігурує одне підозріле слово — getsafepay.

У пресслужбі OLX пояснили, що українців в онлайні ошукують безліччю різних методів. І що примітно — вони варіюються залежно від віку клієнта.

“Пенсіонерів, наприклад, ошукують втричі частіше за інших — через SMS про виграш у лотерею. А кожного четвертого підлітка — після відкриття шкідливого посилання. Мешканці сіл частіше стикаються з продажем вигаданого товару за передоплатою, а кияни — з фішинговими атаками. Стать, до речі, практично не впливає на ймовірність зустріти шахрая в Інтернеті”, — пояснили в пресслужбі OLX.

Там також додали, що найбезпечніше користуватися вбудованими на сайт сервісами продажу. Вони гарантують безпечну угоду як для продавців, так  і для клієнтів.

Коли користувач має намір здійснити будь-яку покупку, він реєструє дані у сервісі та вносить вартість товару. Проте гроші продавцю на картку одразу не «подають», а резервуються на сайті доти, доки клієнт не подивиться на пошті товар і не підтвердить його купівлю.

У той же час шахраї для різних сервісів використовують різні шкідливі «кейси». Наприклад, клієнта «Нової пошти» злочинці переконали «надіслати товар собі». Завдяки чому виманили у продавця персональні дані та на пошті вкрали його товар вартістю 180 тисяч гривень.

Але вберегтися від шахраїв можна, кажуть у пресслужбі «Нової пошти». Для цього потрібно дотримуватися кількох простих правил:

  • Купувати товар тільки в перевірених інтернет-магазинах та користуватися послугою «Надійна покупка».
  • Не переказувати передоплату незнайомцям, а користуватися післяплатою.
  • Не передавати третім особам секретні коди та паролі від особистого кабінету в мобільному додатку служби доставки.
  • Уважно перевіряти сайт або програму, в яку ви вводите дані. Не виключено, що шахраї зробили сайт-дзеркало, що практично повністю копіює офіційний ресурс тієї чи іншої компанії.
  • Перевіряти відгуки про магазин у Google.
  • Під час відправлення завжди вказувати реальні дані про товар.
  • Вказувати реальну оцінну вартість товару. У такому разі компанія може компенсувати втрату.
  • Якщо ж ви вже стали жертвою шахрайства, негайно звертайтеся до поліції.